اخبار

همه چیزی که درباره کابل آیفون 15 می‌دونیم!

کابل آیفون 15

بالاخره USB تایپ C با کابل آیفون 15 میاد

تا چند روز دیگه آیفون 15 معرفی میشه و بعد از چند سال، به نظر می‌رسه امسال اپل قبول کرده تا از پورت تایپ C استفاده کنه. زمانی که پورت لایتنینگ معرفی شد، واقعا سرعت بالایی داشت و با توجه به شکل ظاهری، امکان خرابی کمتری نسبت به پورت‌های micro-USB داشت.

وقتی از گرگ جوزویاک، معاون ارشد مدیریت جهانی بازاریابی اپل، پرسیده شد که آیا اپل به USB-C منتقل خواهد شد، او گفت که شرکت “هیچ گزینه‌ای ندارد.” جوزویاک اظهار داشت که اپل همانند دیگر کشورها، “به قوانین محلی تطابق خواهد یافت.” این گفتگو در همایش The Wall Street Journal Tech Live در ماه اکتبر انجام شد.

با این وجود، هنوز بسیاری از جزئیات اجرایی اپل در مورد انتقال به USB-C برای آیفون رو نمی‌دانیم. اپل به ندرت در مورد محصولات جدید صحبت می‌کنه تا زمانی که آنها را اعلام کنه، به این معناست که ما اطلاعات بسیار کمی در مورد جزئیاتی مانند اینکه آیا همه آیفون‌های جدید از USB-C استفاده خواهند کرد یا فقط آن‌هایی که در اروپا فروخته می‌شوند، نداریم!

آیا آیفون 15 دارای پورت شارژ USB-C خواهد بود؟

نمی‌دانیم!

احتمال وجود پورت USB-C به جای کانکتور Lightning در آیفون 15 وجود دارد، اما تا زمانی که اپل آیفون جدید خود را معرفی نکند، امکان پیش‌بینی وجود یا عدم وجود این پورت وجود ندارد. قوانین اتحادیه اروپا می‌گویند که تمام گوشی‌های موبایلی که در اتحادیه اروپا عرضه می‌شوند، باید تا پایان سال 2024 دارای پورت شارژ USB-C باشند. این به معنای این است که هنوز واضح نیست که آیا اپل از سال 2023 با آیفون 15 که احتمالاً عرضه می‌شود، شروع به انتقال به این تکنولوژی خواهد کرد یا منتظر تا سال 2024 باشد.

اما چیو لی زوان، تحلیلگر تحقیقاتی شرکت کانالیس، فکر می‌کند که این تغییر ممکن است زودتر اتفاق بیافتد.

او می‌گوید: “به نظر می‌رسد که اپل نوع C را به سری آیفون 15 خود خواهد آورد. بنابراین، مشابه آنچه که برای آیپد‌ها و مک‌ها انجام دادند: به طور مرتب به سری تمام محصولات گذاشته‌اند.”

پورت USB-C نسبت به کانکتور Lightning چه مزیت‌هایی دارد؟

کابل آیفون 15

انتقال به پورت USB-C ممکنه باعث آسایش‌ بیشتری برای دارندگان آیفون بشه. به عنوان مثال، شما می‌تونید از همان شارژری که دستگاه‌های دیگری مانند لپ‌تاپ MacBook یا iPad خود را شارژ می‌کند، برای شارژ آیفون خود استفاده کنید. همچنین، به علت استاندارد بودن پورت USB-C در اکثر الکترونیک‌ها در طول دهه‌ی گذشته، یک اکوسیستم وسایل جانبی گسترده برای USB-C وجود دارد. تعداد زیادی از محصولات اپل از پورت USB-C به جای کانکتور Lightning استفاده می‌کنند، مانند iPad Air، iPad Pro و مجموعه‌ی مک‌بوک‌های اپل.

امکان داره انتقال به USB-C منجر به شارژ سریع‌تر و انتقال داده‌های سریع‌تر بشه، به ویژه برای آیفون 15 پرو و پرو مکس! به عنوان مثال، Kuo گزارش داده است که تنها آیفون 15 پرو و پرو مکس از انتقال داده‌های با سرعت بالا از طریق USB-C پشتیبانی می‌کنند.(اپل خسیس!)

له‌کسوان نیز با این نظر موافق است و معتقد است اپل احتمالاً در امسال برای تفکیک بیشتر میان آیفون 15 عادی و نسخه‌ی پریمیومش اقدام خواهد کرد.

“با ورود به انتقال به تایپ C، احتمالاً می‌بینیم که در مورد سرعت‌های شارژ، تفاوتی میان پرو و پرو مکس و نسخه‌ی غیر پرو مکس ایجاد می‌شود”

آیا به یک کابل USB-C خاص اپل نیاز خواهم داشت؟


شما باید برای شارژ آیفون خود پس از انتقال اپل به USB-C از یک کابل تولید شده توسط اپل استفاده کنید. در آخر، این باعث شکست مقاصد اتحادیه اروپا برای داشتن یک کابل یکپارچه شارژ می‌شه.

اما اپل ممکنه از کابل‌های USB-C با گواهینامه‌ی MFi به عنوان نسخه‌های معتبر کابل‌ها نسبت به جایگزین‌های غیرمعتبر استفاده کنه. به عنوان مثال، Kuo گزارش داده است که اپل احتمالاً شارژرهایی را که در چارچوب برنامه‌ی گواهینامه‌ی MFi شرکت قرار دارند، برای ارائه شارژ سریع‌تر بهینه‌سازی خواهد کرد. همچنین ShrimpApplePro در فوریه توییتی کرده بود که کابل‌هایی بدون گواهینامه‌ی MFi محدودیت در سرعت شارژ و انتقال داده دارند.

Klahne گفت: “اگرچه اکوسیستم آن‌ها(اپل) دیگر به اندازه‌ی قبل بسته نیست،ولی آن‌ها هنوز می‌توانند تنظیمات کوچکی انجام دهند تا پایگاه کاربری iOS خود را از بازار عمومی اندروید جدا نگه دارند.”

منتظر می‌مونیم که اپل طی مراسم معمولی سالانه‌ی خود در ماه سپتامبر، مجموعه آیفون 15 را معرفی کنه. به جز شارژ USB-C، شایعات نشان می‌ده که دکمه‌های جامد نیز به مدل‌های پرو اضافه خواهد شد، در حالی که نیز انتظار می‌ره که Dynamic Island به نسخه‌های غیر پرو اضافه بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *